Produktet har blitt lagt til i handlekurven din
Svenska Suomi Norsk Dansk

1. Generelt

2. Avtale og orden

3. Priser og bestillinger

4. Kampanjer og tilbud

5. Levering og transport

6. Angrerett

7. Garanti og klage

8. Prisgaranti

9. Force Major

10. Endringer i vilkårene

11. Gjeldende lov og tvist  

 


 

1. Generelt

For å kunne bestille på nettstedet må kunden være 18 år eller eldre. I henhold til svensk lov godtar KidsDreamStore ikke kredittkjøp for personer under 18 år.

KidsDreamStore forbeholder seg retten til i enkelte tilfeller å nekte eller endre en kundes bestilling (for eksempel hvis kunden har oppgitt feil personlig informasjon og/eller har betalingsanmerkninger).

KidsDreamStore forbeholder seg retten til å avslutte salget, og reserverer seg mot eventuelle bilde- og skrivefeil på nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller tekniske spesifikasjoner, feil priser og prisjusteringer (for eksempel prisendringer fra leverandørens valutaendringer) eller feil informasjon om en vare på lager. KidsDreamStore forbeholder seg retten til å korrigere slike feil og til å endre eller oppdatere informasjonen når som helst. Hvis det er oppgitt feil pris på en vare som kunden har bestilt, vil KidsDreamStore selvfølgelig varsle kunden om dette og avvente kundens godkjenning av den korrigerte prisen før KidsDreamStore går videre med bestillingen. All bildeinformasjon på nettstedet er kun ment som illustrasjon. Slike illustrasjoner kan ikke garanteres å gjenspeile antall gjenstander kunden mottar eller gjenstandenes nøyaktige utseende eller opprinnelse.

Nettstedet og hele dets innhold eies av KidsDreamStore eller dets lisensgivere.

Informasjonen er beskyttet av blant annet immaterielle rettigheter og markedslovgivning.

Dette betyr at varemerker, firmanavn, produktnavn, bilder og grafisk designoppsett samt informasjon om produkttjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten skriftlig tillatelse fra KidsDreamStore.

2. Avtale og Bestilling

En kjøpsavtale inngås først når KidsDreamStore har bekreftet kundens bestilling og kunden har mottatt en ordrebekreftelse fra KidsDreamStore via e-post. KidsDreamStore oppfordrer kunden til å lagre denne ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med KidsDreamStores kundeservice.

Kunden kan trekke tilbake bestillingen helt til den er bekreftet av KidsDreamStore. Hvis bestillingen blir tilbakekalt, vil KidsDreamStore tilbakebetale alle betalinger som er gjort av kunden eller dens debet- eller kredittkortselskap i forbindelse med bestillingen.

For å gjøre et kjøp via nettstedet må kunden godta vilkårene. Ved å godta vilkårene forplikter kunden seg til å overholde disse i sin helhet og bekrefter at han/hun har lest informasjonen om personopplysningene og godtatt bruk av personopplysninger og informasjonskapsler i samsvar med KidsDreamStores personvernregler.

Personopplysninger

Når kunden legger inn en bestilling, blir kunden bedt om å oppgi visse personopplysninger. Kunden bekrefter at den oppgitte informasjonen er korrekt og fullstendig, og at han/hun er ansvarlig for eventuell feil informasjon.

Informasjon om KidsDreamStores behandling av personopplysninger finnes i KidsDreamStore personvernregler.

3. Priser og bestillinger

Når du bestiller via nettstedet, gjelder prisene som er oppgitt på nettstedet. Prisene er oppgitt i norske kroner og inkluderer mva. Prisene inkluderer ikke betalings- og fraktkostnader, som er oppført separat.
Kunden kan betale på den måten som er spesifisert på nettstedet. KidsDreamStore har rett til å belaste kunden allerede i forbindelse med bestillingen, med mindre fakturabetaling eller annen lignende betalingsmåte velges av kunden og er godkjent av KidsDreamStore.
I tilfelle faktura eller delbetaling kan KidsDreamStore eller dets datterselskaper sende inn en kredittrapport. I slike tilfeller vil du motta informasjon om dette.
KidsDreamStore i samarbeid med Klarna forbeholder seg retten til ikke alltid å tilby alle betalingsmåter eller endre betalingsmåter hvis kundens valg av en eller annen grunn ikke fungerer med kjøpet.

Vær oppmerksom på at eventuelle begrensninger på betalingsalternativer er oppført på nettstedet.

Klarna Checkout

Etter identifikasjon og risikovurdering viser Klarna Checkout betalingsalternativene som kan tilbys deg. Uansett hvilket betalingsalternativ du velger, vil betalingstransaksjonen håndteres av Klarna eller en av Klarnas partnere, mens det faktiske kjøpet av produktet eller tjenesten håndteres direkte av butikken. Produkt- eller tjenestespesifikke spørsmål må derfor rettes til butikken. Nåværende betalingsalternativer som tilbys via Klarna Checkout er faktura, kontokreditt, kortbetaling eller direkte betaling via bank. Faktura er standard betalingsalternativ.

Klarna faktura

Når du betaler via Klarna faktura, handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortopplysningene dine, og du betaler alltid når du har mottatt varene dine.

  • Ta alltid varen med deg før du betaler
  • Betalingsperiode - alltid 14 dager
  • Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon
  • Alltid 14 dagers angrerett i henhold til lov om fjernsalg og boligsalg *
  • Last ned fakturaene dine fra klarna.se
  • Mulighet for delbetaling

4. Kampanjer og tilbud

KidsDreamStore kan fra tid til annen tilby kampanjer på nettstedet som kan ha gunstigere vilkår enn de som er spesifisert i disse vilkårene, f.eks. angående betaling eller utvidet angrerett.

Disse gunstigere vilkårene gjelder så lenge kampanjen er aktiv og for de spesifikke varene angitt av KidsDreamStore i forbindelse med kampanjen.

KidsDreamStore forbeholder seg retten til når som helst å tilbakekalle slike kampanjer. Ved avslutning eller tilbakekalling av en kampanje gjelder disse vilkårene uten endring.

Tilbud på spesifikke varer på nettstedet er gyldige i en begrenset periode og så lenge lageret rekker.

5. Levering og transport

Varer på lager blir vanligvis levert innen det antall arbeidsdager som er spesifisert på nettstedet. Med mindre annet er spesifikt avtalt (f.eks. i forbindelse med bestilling av varer som ikke er på lager), skjer levering innen 30 virkedager etter at KidsDreamStore bekrefter bestillingen skriftlig gjennom ordrebekreftelsen. I tilfelle leveringsforsinkelse varsler KidsDreamStore deg om dette og fortsetter å overvåke bestillingen. Med mindre annet er spesifikt avtalt og en levering tar mer enn 30 virkedager og dette ikke skyldes deg som kunde, har du rett til å kansellere kjøpet.

Pakke

Levering av bestilte varer skjer på Postnord. Levering til leveringssted (79 kr). Leveransen kommer til nærmeste Postnord-leveringssted. En SMS vil bli sendt til deg med informasjon om hvor du kan hente pakken.

Pakker må innløses, og kunden må gjøre det innen den tid som er angitt i meldingen. Pakker må normalt hentes personlig med gyldig identifikasjons- og ordrenummer.

Hvis kunden ikke henter pakken innen syv (7) dager, blir den returnert til KidsDreamStore. Hvis dette skjer, har KidsDreamStore rett til å belaste kunden et gebyr fra 269 kr for kostnader som kan tilskrives KidsDreamStore administrasjon, frakt, returfrakt og håndtering. Ufordelte pakker dekkes ikke av angreretten.

Hjemlevering

Hjemlevering med Postnord (169 kr).

Levering til tomtegrensen hvis du bor i en villa eller opp til porten hvis du bor i en leilighet. Levering skjer i helgene hver ukedag. Postnord vil kontakte deg for å avtale levering. De fleste steder kan du velge leveringsdag eller -kveld, men noen steder kan du bare få pakken levert om dagen, andre om kvelden.

For å sjekke hva som gjelder der du bor, kan du kontakte Postnord på https://my.postnord.no/privat/customer-service

Transportskader

Hvis et produkt blir skadet eller går tapt under transport til deg, er vi ansvarlige. Ved retur til oss er du som kunde ansvarlig for varene.

Hvis produktet er skadet eller hvis du mangler produkter i bestillingen din ved levering, må dette rapporteres umiddelbart (innen maks 7 dager) til KidsDreamStores kundeservice, slik at vi kan klage til vår speditør innen 1-3 dager. Dette gjelder både synlig og skjult skade, og derfor er det viktig at du pakker ut og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottak. Husk alltid å ta vare på emballasjen slik at klagen kan håndteres riktig.

6. Angrerett

Når du kjøper varer på nettstedet, gjelder en 14-dagers angrerett alltid i henhold til gjeldende lovgivning om forbrukerbeskyttelse.Dette betyr at kunden har rett til å kansellere kjøpet ved å varsle KidsDreamStore innen 14 dager etter at kunden eller kundens representant mottok den bestilte varen (uttaksperioden).

Angreretten gjelder ikke for følgende typer varer:

  • Varer som er produsert i samsvar med kundens instruksjoner eller som ellers har fått et tydelig personlig preg.
  • Produkter med ødelagt tetning som ikke kan returneres av helse- eller hygienemessige grunner (for eksempel undertøy, badetøy, kosmetikk, og lignende produkter).
  • Hvis en vare er forseglet, kan ikke kunden bryte forseglingen hvis han/hun ønsker å kunne utøve sin angrerett. Angreretten opphører således når kunden bryter forseglingen. Forsegling refererer også til teknisk forsegling (for eksempel serienummer).

Hvis kunden ønsker å kansellere kjøpet, må kunden sende en klar og entydig melding til KidsDreamStore innen 14 dager, som angitt her. Kunden må oppgi navn, adresse og annen relevant informasjon, f.eks. ordrenummer, fakturanummer og navn på varen i meldingen.

Hvis ovennevnte alternativ til melding ikke vil bli brukt av kunden, kan kunden bruke standardskjemaet for å utøve angreretten som det norske forbrukertilsynet har utarbeidet (https://www.forbrukertilsynet.no/).

Ved utøvelse av angreretten betaler kunden returforsendelsen og er ansvarlig for tilstanden til varene etter at kunden har mottatt varene og under returforsendelsen.

Produktet må returneres innen 14 dager fra datoen for varsel om utøvelse av angreretten ble sendt til KidsDreamStore.

Produktet må sendes pakket i god stand og i original eske.

Retur må gjøres til KidsDreamStore i henhold til metodene og instruksjonene gitt via kontaktskjemaet.
Retur må gjøres til KidsDreamStore i henhold til metodene og instruksjonene gitt via kontaktskjemaet. Ved utøvelse av angreretten må kunden alltid kontakte KidsDreamStores kundeservice for instruksjoner.
Pakker som kunden returnerer, kan ikke returneres direkte via en agent eller speditør uten å kontakte KidsDreamStore før retur.

Når kunden angrer på kjøpet, betaler KidsDreamStore tilbake beløpet som kunden betalte for produktet. Dette gjelder ikke leveringskostnader og eventuelle ekstra leveringskostnader som følge av at kunden valgte en annen leveringsmetode.

Fra beløpet som skal refunderes, har KidsDreamStore rett til å trekke et beløp som tilsvarer avskrivningen av produktet sammenlignet med den opprinnelige verdien av produktet hvis og i den grad slik avskrivning skyldes at kunden har håndtert produktet i større grad enn nødvendig for å vurdere dets egenskaper eller funksjon.

KidsDreamStore vil refundere beløpet så snart som mulig, men senest innen 14 dager fra datoen KidsDreamStore mottok Kundens varsel om utøvelse av angreretten.

KidsDreamStore kan imidlertid vente med refusjonen til KidsDreamStore har mottatt produktet eller Kunden har vist at produktet er sendt tilbake, f.eks. gjennom innleveringskvittering.

Refusjonen vil bli gjort til kunden via betalingsalternativet valgt av kunden, forutsatt at ingenting annet er avtalt eller at det er hindringer for en slik refusjon.

Rett til bytte:

Bytte tilbys i 7 dager etter at du har mottatt pakken. Du kan enten returnere varen til kostpris eller kontakte oss på info@kidsdreamstore.se, så sender vi en fraktetikett med pris hvis du ønsker det. Ellers returnerer du produktet du vil bytte, så får du penger tilbake når du legger inn en ny bestilling etter å ha kontaktet oss. Ved bytte må varen sendes i opprinnelig stand. Produktet må være ubrukt og ha originalemballasje, og etiketter må være festet på produktet.   

365 dager åpent kjøp - med uåpnet emballasje

Som kunde hos KidsDreamStore får du 365 dagers åpent kjøp på produkter du ikke har ødelagt emballasjen på. Emballasjen må ikke bli skadet på noen måte. Hvis produktet ikke har en spesiell emballasje og sendes i stort omfang i en pakke, må alle merker, klistremerker, etiketter osv. være på produktet. Produktet må returneres i helt uendret tilstand og må ikke brukes.

7. Garanti og klage

Noen av KidsDreamStore-produktene kan dekkes av garantien. Informasjon om garantiperiode og spesielle garantibetingelser for hver vare er tilgjengelig på nettstedet eller i disse vilkårene.

Garanti for varer dekker kun originale produksjonsfeil og dermed ikke feil som oppstår under eller etter en personlig endring i produktets funksjon og utseende, for eksempel gjenoppbygging, oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet. Kundens ordrebekreftelse er gyldig som garantibevis.

Klageretten dekker varer som er mangelfulle i samsvar med gjeldende lovgivning om forbrukerbeskyttelse. Kunder som ønsker å gjøre oppmerksom på feil i det bestilte produktet, må kontakte KidsDreamStore så snart som mulig etter at feilen er oppdaget via kontaktinformasjonen angitt på nettstedet.

Klager innen to måneder etter at kunden oppdaget feilen, anses alltid å være sendt inn i tide. Kunden har to års rett til å klage på varer kjøpt på nettstedet.

Returinstruksjoner

  1. Kontakt vår kundeservice via vårt kontaktskjema eller e-post og rapporter om retur.
  2. Du kan velge å motta et forhåndsbetalt fraktbrev fra oss for å returnere pakken. Du blir belastet for returfrakten hvis klagen din ikke blir godkjent.
  3. Pakk varene dine ordentlig, bruk den originale emballasjen og en beskyttende transportmetode, tilsvarende det som ble sendt til deg.
  4. Returner pakken!

Når det klagede produktet returneres og klagen er godkjent, vil KidsDreamStore kompensere kunden i samsvar med gjeldende lovgivning om forbrukerbeskyttelse.

KidsDreamStore tilstreber at dette skjer innen 30 dager etter at KidsDreamStore mottok klagen, men det kan ta lengre tid, avhengig av produktets art.

KidsDreamStore forbeholder seg retten til å avvise en klage hvis det viser seg at produktet ikke er defekt i samsvar med gjeldende lovgivning om forbrukerbeskyttelse.

Ved klage følger KidsDreamStore retningslinjer fra Generell Klagenemnd. Mer informasjon er tilgjengelig på https://www.forbrukertilsynet.no/.

8. Prisgaranti

Handle med prisgaranti og få mer moro med familien! Vi jobber aktivt for at du skal kunne handle til lave priser på KidsDreamStore. Hvis du finner et produkt billigere i en annen butikk, vil vi selvsagt matche prisen.

Prisgaranti mot konkurrenter:

  • Prisgarantien gjelder produkter i nettbutikker som er registrert i Norge. 
  • Du kan søke om prisgaranti før du har lagt inn bestillingen.
  • Prisen på produktet du sammenligner med, må være gyldig den dagen du sender inn søknaden eller innen 7 dager etter datoen du fullførte kjøpet.

Krav om prisgaranti

Før du søker om prisgaranti, ber vi deg sjekke at produktet, prisen og butikken oppfyller følgende krav:

  • Prisen (inkludert frakt, avgifter, moms og lignende) må være lavere i den andre butikken enn hos oss.
  • Produktet vårt må være nøyaktig det samme (merke, type, modellår og spesifikasjoner) som produktet i butikken du sammenligner med.
  • Produktet må være på lager i butikken du sammenligner med. De må kunne levere produktet umiddelbart når KidsDreamStore sjekker informasjonen.
  • Produktet må være nytt og må ikke ha blitt brukt som utstillingskopi eller lignende.
  • Prisgarantien gjelder ikke opphørssalg, nedleggelser eller andre tilfeller der du ikke får tilbud om garanti eller klagerett etter kjøpet.
  • Prisgarantien gjelder ikke butikkens kampanjer, utsalgspriser eller personlige rabatter som du får, for eksempel ved å være medlem av en klubb eller gruppe eller ved å opptre på en spesiell måte på Facebook eller andre medier.
  • Prisgarantien gjelder bare for kjøp av produkter til privat bruk, ikke for videresalg. KidsDreamStore forbeholder seg retten til å begrense prisgarantien til ett eksemplar av hvert produkt per kunde. 

 

Da får du en prisgaranti

Kontakt vår kundeservice via kontaktskjemaet slik at vi kan behandle søknaden din om prisgaranti. Før du sender meldingen, ber vi deg dobbeltsjekke at alle kravene er oppfylt, og legge ved dokumentasjonen vi etterspør.  

Dokumentasjon fra alle nettbutikker:

  • Skjermbilde som viser dato, produkt og pris.
  • Direkte lenke til produktet fra butikken der du fant det til en lavere pris.
  • Beregning av totalprisen (inkludert fraktkostnader, moms, avgifter osv.) som viser at produktet generelt sett er billigere i den andre butikken enn hos oss.

Differansen for produktet betales til kontoen din innen 14 dager etter mottak og godkjenning av prisgarantisaken.

9. Force Majeure

KidsDreamStore er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av omstendigheter som KidsDreamStore ikke kunne kontrollere, som for eksempel generell arbeidskonflikt, krig, brann, terrorangrep, endret lovgivning, tekniske problemer, feil i strøm / telekommunikasjon / dataforbindelser eller annen kommunikasjon og feil eller forsinkelser i tjenester fra underleverandører under omstendighetene som er spesifisert her. Disse omstendighetene skal utgjøre grunnlag for fritak for ansvar og andre sanksjoner. Skulle en slik situasjon oppstå, informerer KidsDreamStore kunden både i begynnelsen og på slutten av perioden for den aktuelle situasjonen. Hvis omstendigheten har vart lenger enn to måneder, har både kunden og KidsDreamStore rett til å kansellere kjøpet med øyeblikkelig virkning.

10. Endringer i vilkårene

KidsDreamStore forbeholder seg retten til å gjøre endringer i disse vilkårene når som helst. Alle endringer i disse vilkårene vil bli lagt ut på nettstedet.

Endringer gjelder fra kundens aksept av vilkårene (i forbindelse med et nytt kjøp eller når du besøker nettstedet) eller 30 dager etter at KidsDreamStore har informert kunden om endringene.

KidsDreamStore anbefaler imidlertid at kunden holder seg oppdatert på nettstedet regelmessig for å bli varslet om eventuelle endringer i vilkårene.

11. Gjeldende lov og tvist

Tvister skal først og fremst løses gjennomdiskusjon med KidsDreamStore kundeservice.

Dersom tvisten ikke kan løses i samråd med KidsDreamStore kundeservice, kan våre kunder kontakte Forbrukerrådet som du finner mer informasjon om på https://www.forbrukerradet.no/.

Du kan også sende inn klager direkte online via EU-kommisjonens tvisteløsningsplattform, som du finner på følgende lenke: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Hvis du sender inn en klage via denne plattformen, blir saken din automatisk videresendt til riktig nasjonalt ansvarlig tvisteløsningsorgan. Dette organet kontakter oss og prøver å løse tvisten uavhengig av retten. Ved tvist vil KidsDreamStore følge en avgjørelse fra ARN eller et tilsvarende organ for tvisteløsning.

 

 

 

Produkter
Svenska Suomi Norsk Dansk